Wyższe procenty na książeczkach SKO

Do tej pory oszczędności gromadzone na książeczkach oprocentowane były na 3,5 proc. w skali roku. Od 1 września jest to 5 proc.

PKO BP ma nadzieję, że podwyższenie oprocentowania uatrakcyjni tę formę odkładania pieniędzy. Uzyskane w ten sposób środki powiększą pulę wspólnych pieniędzy Szkolnej Kasy Oszczędności.

Liczba szkół uczestniczących w programie SKO wynosi w tej chwili 1850, a suma zaoszczędzonych środków do 14,5 mln zł. Program edukacji finansowej realizowany w szkołach przez PKO Bank Polski objął do tej pory 380 tysięcy uczniów, z których ok. 150 tysięcy regularnie oszczędza na książeczkach.

PKO BP dużą wagę przywiązuje do aspektu ekonomicznej i finansowej edukacji najmłodszego pokolenia. W ubiegłym roku szkolnym SKO pojawiło się w Internecie. Bank stworzył platformę www.szkolneblogi.pl, również konkurs SKO zawitał do świata wirtualnego.

W ramach promowania idei SKO oraz szerzenia edukacji finansowej, bank przygotował nowe materiały edukacyjne, przeznaczone już dla najmłodszych uczniów. Zostały przygotowane pod ścisłą kontrolą metodyków – zawarte w nich informacje są dostosowane do wieku i możliwości dzieci. Pakiety powitalne z nowymi materiałami zostaną przekazane szkołom, które uczestniczą w działaniach Szkolnych Kas Oszczędności.

Promocji oszczędzania towarzyszy też drugi cykl audycji radiowych dla dzieci „SKO – Słuchaj, Kalkuluj, Oszczędzaj”. Audycje będą emitowane w radiowej Jedynce, w paśmie Radio Dzieciom.

W interaktywnych programach będą się wypowiadać eksperci Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. W audycjach pojawią się nowe piosenki edukacyjne, będą również reportaże, zagadki, pytania do słuchaczy. W każdym programie obok prowadzącego pojawi się jeden z bohaterów bankowego programu edukacji (Detektyw Oszczędek, Jan Ekspert, Kasia, Kuba). W tym cyklu obejmującym 20 audycji będzie mowa o bankach, oszczędzaniu i SKO.

Wrześniowy numer ekonomicznego poradnika dla dzieci „Brawo Bank”, wydawanego przez Bank jako dodatek do „Poradnika Bankowego”, poświęcony będzie powrotowi do szkoły, nauce, sposobom uczenia się, zdobywania wiedzy oraz bankom. Ogłoszony zostanie również nowy konkurs plastyczny na przygotowanie plakatu promującego oszczędzanie – bo przecież po wrześniu przychodzi październik, a październik od zawsze jest miesiącem oszczędzania.

Dodaj opinie jako pierwszy!

Dodaj swoją opinie

 

Porównaj wybrane konta
  • Porównywarka lokat (0)
  • Porównywarka kont osobistych (0)
  • (0)
Porównaj Teraz
0