Alior Bank podsumował 2009 rok

Od rozpoczęcia działalności operacyjnej z usług i produktów Alior Banku skorzystało już ponad 545 tysięcy Klientów, w tym 30 tysięcy Klientów biznesowych. Wolumen depozytów przekroczył 3,9 miliarda zł, a wolumen kredytów 2,6 miliardów złotych. Alior Bank zrealizował cele biznesowe i uplasował się wśród banków średniej wielkości, uzyskując 0,7 % udziału w rynku. Bank otworzył sieć 142 oddziałów i 8 centrów biznesowych oraz zatrudnił ponad 2100 pracowników.

Powodzeniem zakończyła się transakcja przejęcia przez Alior Bank portfela kart kredytowych i pożyczek gotówkowych od Banku HSBC oraz wprowadzenie w życie umowy z firmą IKEA w zakresie sprzedaży kredytów ratalnych. Bank zaoferował też kredyty hipoteczne oraz samochodowe i rozpoczął współpracę z pierwszymi agencjami oraz pośrednikami.

Głównymi osiągnięciami Banku było zagwarantowanie Klientom wysokiej jakości obsługi, kompetencji pracowników, a także wdrożenie najnowocześniejszych systemów operacyjnych i IT. Najwyższe standardy jakości obsługi wprowadzone przez Bank znalazły potwierdzenie w wynikach prestiżowych rankingów przygotowanych przez redakcje magazynów “Forbes” i “Newsweek”. Alior Bank otrzymał trzy z czterech głównych nagród w rankingu “Przyjazny Bank Newsweeka 2009”. Miesięcznik “Forbes” przyznał Alior Bankowi tytuły: “Najlepszy bank dla firm” i “Najlepszy broker inwestorów indywidualnych”. W grudniu 2009 r. Alior Bank zwyciężył również w rankingu Dziennika Gazety Prawnej „Bank Najbliższy Klientowi”.

Solidna baza kapitałowa oraz najwyższy na rynku współczynnik wypłacalności (57%) zapewniają Alior Bankowi znakomitą pozycję wyjściową do dalszej ekspansji na polskim rynku. Dynamiczny rozwój banku w bieżącym roku przyczyni się do wcześniejszej realizacji niektórych założeń budżetowych w kolejnych latach. Zarząd Alior Banku przewiduje, że w 2010 roku zostanie osiągnięty pozytywny miesięczny dochód na poziomie operacyjnym, tzw. break-even operacyjny. Kontynuowany będzie rozwój sieci oddziałów własnych i agencyjnych oraz rozwój oferty produktowej, m.in. poszerzenie jej o factoring. Bank podtrzymuje też plany zdobycia docelowo 2%-4% udziału w rynku w zależności od segmentu działalności i uzyskanie rentowności już w 2012 roku. W tym czasie ponad 1 milion Klientów będzie obsługiwanych w 200 oddziałach i 400 placówkach agencyjnych banku.

Dodaj opinie jako pierwszy!

Dodaj swoją opinie

 

Porównaj wybrane konta
  • Porównywarka lokat (0)
  • Porównywarka kont osobistych (0)
  • (0)
Porównaj Teraz
0