T-Mobile Konto Biznes
Czy warto założyć Konto Biznes w T-Mobile Usługi Bankowe? Dla jakiej firmy jest ono opłacalne? Jakie opłaty przyjdzie nam płacić? Opinie użytkowników i nasza analiza.
T-Mobile konto Biznes jest kolejnym dowodem na to, że rachunek bankowy w przypadku małych podmiotów gospodarczych może być obsługiwany zupełnie bezpłatnie. Nieco zniechęcająca może być jednak obowiązkowa opłata za kartę debetową w wysokości 5 zł.
Kto ma możliwość otwarcia rachunku?
Otwarcie konta jest możliwe w przypadku wszystkich przedsiębiorców, którzy funkcjonują na rynku w oparciu o jednoosobową działalność gospodarczą.
Opłaty za konto T-Mobile Konto Biznes
Opłaty za jego prowadzenie mogą przy tym łatwo uniknąć przez pół roku właściciele tych podmiotów, które zostały zarejestrowane do 6 miesięcy przez założeniem rachunku w T-Mobile. W tym celu wystarczy jedynie, że zrealizują minimum jeden przelew do instytucji ZUS lub US. Wszyscy pozostali przedsiębiorcy, chcąc być zwolnionym z opłaty w wysokości 15 zł, muszą wykazać się dodatkowo w każdym miesiącu wpływami na minimum 2000 zł.
Skrócona tabela opłat i prowizji konta Biznes w T-Mobile Usługi Bankowe została zaprezentowana poniżej:
Tabela opłat i prowizji
Wykaz podstawowych opłat:
- 0 lub 15 zł za korzystanie z konta: w zależności od spełnienia warunków aktywności;
- 15 zł za każdy przelew natychmiastowy;
- Bezpłatne korzystanie ze wszystkich krajowych bankomatów;
- Darmowe wydanie pierwszej karty debetowej (każda następna kosztuje 10 zł);
- Bezwarunkowa opłata 5 zł miesięcznie za użytkowanie karty płatniczej;
- Zwolnione z ponoszenia kosztów internetowe przelewy zewnętrzne oraz przelewy wewnętrzne;
- 0 zł z tytułu przelewów do państwowych instytucji podatkowych i ubezpieczeniowych (ZUS, US);
- 0 zł tylko za 3 pierwsze wpłaty z wykorzystaniem wpłatomatów (każda kolejna 0,5% – minimum 1 zł);
- 10 zł od każdego przelewu w placówce T-Mobile;
- Minimum 6 zł za wpłaty i wypłaty w oddziale za pojedynczą transakcję;
- Bezpłatna realizacja zlecenia stałego.
Karta debetowa zawsze płatna
Właściciel rachunku firmowego T-Mobile konto Biznes otrzymuje bezpłatnie jedną kartę debetową MasterCard Bussines (koszt każdej kolejnej wynosi 10 zł), z funkcją płatności zbliżeniowych. Opłata za możliwość korzystania z plastiku wynosi w ciągu każdego miesiąca 5 zł, przy czym nie istnieje możliwość uniknięcia tego kosztu. Karta płatnicza jest objęta darmowym pakietem Assistance, zapobiegającym negatywnym skutkom jej użycia przez niepowołaną do tego osobę.
Dodatkowe korzyści
Konta pomocnicze walutowe
Może być otwarta dowolna ich liczba, przy czym koszt prowadzenia każdego z nich wynosi 5 zł. Niestety rachunek obsługuje tylko 3 obce waluty (EUR, USD oraz GBP).
Kredyt w bieżącym rachunku
W ramach promocji dla nowych klientów, o stosunkowo niewielkiej marży 8%. Jego wysokość może wynieść od 10 000 do 20 000 zł.
Opinie końcowe na temat T-Mobile konta Biznes
Zalety konta:
- Możliwość łatwego uniknięcia opłaty za prowadzenie rachunku: nawet dla małego przedsiębiorcy dopiero rozpoczynającego działalność, wpływy o wartości minimum 2000 zł nie powinny stanowić problemu;
- Możliwość darmowej obsługi wszystkich bankomatów krajowych;
- Bezwarunkowo i bez limitów bezpłatne przelewy zewnętrzne online: inne banki często zwalniają przedsiębiorców z kosztów co najwyżej kilkunastu transakcji miesięcznie;
- 3 bezpłatne wpłaty z wykorzystaniem wpłatomatów: ten limit powinien zaspokoić potrzeby większości małych firm. Nawet w przypadku jego przekroczenia, opłata może nie przekroczyć 1 zł;
- Darmowy pakiet Assistance dla płatniczej karty debetowej: tym samym obawy w przypadku utraty plastiku będą znacznie mniejsze.
Wady:
- Drogie przelewy natychmiastowe: na plus można zapisać to, że bank w ogóle oferuje możliwość ich realizacji (co nie jest oczywistością u konkurencji), natomiast opłata 15 zł to jednak stanowczo zbyt dużo;
- Obowiązkowa opłata za używanie karty: 5 zł to wprawdzie nie majątek, jednak klient mając do wyboru ofertę banku z darmowym plastikiem, zapewne weźmie tę kwestię pod uwagę;
- Kosztowne (10 zł) wykonanie przelewu zewnętrznego w placówce banku.
Stanowczo odradzam, średni czas oczekiwania na konsultanta telefonicznego ponad 20 minut, procedura weryfikacji składająca się z 10 pytań. Brak osób na miejscu w „placówkach” (doklejone stanowisko w oddziale telefonii). Sama procedura zamykania konta trwała godzinę!!! Pytają o wykształcenie, zawód wykonywany, średnie zarobki i to wszystko aby zamknąć konto a nie je założyć. Uciekajcie jeśli możecie.
Od miesiąca nie moge zalogowac sie do konta walutowego,ciagle wyskakuje komunikat bledne haslo.Na infolinie dodzwonic sie nie mozna.Porażka
Jednakże T UB mam może mało placówek z obsługą kasową , lecz jest dobrym kontem.Głupio natomiast postąpił dając w sklepie T-mobile prawie pełną obsługę bez kasowej , którą i tak się uzyska w salonach lecz skoro ma mało salonów z tą obsługą mógłby zrobić resztę salonów zamiast tych sklepów i by na znacznie lepiej na tym wyszli.Jednak jak w sklepach już dali więcej niż na początku , to mogli by dać tą pełną obsługę już we wszystkich placówkach.
Konto było całkiem w porządku do czasu aż trzeba było załatwić poważną sprawę przez infolinię. Każdy pseudo “konsultant” mówił co innego i wprowadzał w błąd. Efekt taki, że konto zablokowane przez tydzień już i nie mam możliwości wypłaty gotówki. Stracona masa czasu, nerwów i poniesione koszty na niepotrzebne rozmowy z pseudo “konsultantami. To niepoważny twór czyt. nawet nie parabank.
Jego darmowość nie jest warta takich nerwów. Nie chce już słyszeć i widzieć tej nazwy.