Czy warto założyć w Santander Konto Firmowe Online? Czy to konto jest w 100% darmowe?? Jak można otrzymać nawet 3800 zł w promocjach? Zobacz naszą recenzję.
Wedle danych GUS-u w Polsce istnieje ok. 3,3 mln małych firm, z czego 2/3 stanowią jednoosobowe działalności gospodarcze. Prowadzenie biznesu wiąże się z koniecznością posiadania konta firmowego. Takowe można otworzyć np. w Santander Banku.
W ofercie organizacji kierowanej przez Michała Gajewskiego znajdziemy kilka rachunków dla klientów biznesowych. Jednym z nich jest Konto Firmowe Online.
Dla kogo Konto Firmowe Santander?
Konto Firmowe Online dostępne jest wyłącznie dla przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą poza spółką cywilną, którzy nie posiadają i nie posiadali w ciągu ostatnich 12 miesięcy rachunku bieżącego w Santander Bank Polska S.A.
Opłaty
Standardowe opłaty związane z utrzymaniem Konta Firmowego Online przedstawia poniższa tabela:
Tabela opłat i prowizji
Za prowadzenia Konta Firmowego Online Santander nie pobiera opłat.
Obsługa karty debetowej (do wyboru: Visa Business Debit albo Mastercard Business Debit) kosztuje 7 zł. Opłata nie jest naliczana pod warunkiem wykonania plastikiem płatności bezgotówkowych na min. 400 zł w miesiącu.
Standardowe przelewy internetowe Elixir (zewnętrzne jak i wewnętrzne) są zawsze darmowe.
Uwaga! Dyspozycje dotyczące przelewów zatwierdza się kodem SMS. W każdym miesiącu klient nie płaci za pierwszych pięć takich SMS-ów. Opłata za szósty i kolejne wynosi 0,2 zł. Z tego limitu wyłączone są wiadomości do zatwierdzania transferów podatkowych i w ramach banku. Alternatywą jest zatwierdzanie operacji w aplikacji.
Co miesiąc klient może wykonać 1o darmowych przelewów natychmiastowych.
[hidee]Płatne są również przelewy typu pay-by-link (usługa Przelew24), czyli szybkie transfery za zakupy w internecie. Każda taka operacja kosztuje 0,5 zł.[/hide]
Posiadacze Konta Firmowego Online mogą bezpłatnie podejmować gotówkę w maszynach własnych banku Santander (ok. 1700 w całym kraju). Za każdą wypłatę w obcym bankomacie w kraju zapłacą prowizję 3,5 proc. (min. 5 zł) wartości transakcji. Alternatywą jest bezpłatna usługa cash-back.
Każda wypłata w oddziale to koszt 0,65 proc. (min. 20 zł). Taka sama prowizja dotyczy wpłat w oddziale, dlatego lepiej realizować je bezpłatnie we wpłatomatach Santandera (ok. 930 w całej Polsce).
Promocja 3800 zł dla firm
Nowi klienci firmowi Santandera, którzy prowadzą biznes w formie jednoosobowej działalności i otworzą przez internet Konto Firmowe Online mogą skorzystać bezterminowego zwolnienia z podstawowych opłat.
Drugim bonusem dostępnym w ramach trwającej do 1 kwietnia 2025 r. akcji „Biznes zysków z Kontem Firmowym Online” jest zwrot 3-proc. wydatków firmową kartą debetową lub blikiem. Maksymalny miesięczny money-back wynosi 150 zł i jest naliczany przez pół roku od otwarcia rachunku. W ten sposób można zyskać nawet 900 zł zwrotu za płatności kartą lub blikiem. Z tym że odbywa się to pod dwoma warunkami:
- Wyrażenie zgód na przetwarzanie danych marketingowych oraz na kontakt telefoniczny i elektroniczny w celach marketingowych
- Jeden przelew do ZUS lub urzędu skarbowego do 20. dnia miesiąca.
Kolejne nagrody przyznawane są za skorzystanie z innych produktów banku. I tak można zyskać:
- do 900 zł za za wymianę walut w Kantorze Santander,
- 300 zł za wpływy,
- do 600 zł z Lokatą Biznes Impet na 6 miesięcy w PLN,
- 800 zł na Allegro za wystawienie tam przynajmniej jednej oferty sprzedaży.
Szczegółowo cała promocja ta została przeanalizowana tutaj:
Santander promocja 3800 zł – biznes zysków z Kontem Firmowym Online
powrót do menu ↑Kantor internetowy
Posiadacze Konta Firmowego Godnego Polecenia mogą korzystać z wymiany walut online (EUR, USD, GBP i CHF). Odbywa się to w ramach usługi Kantor Santander dostępnej w systemie bankowości elektronicznej Mini Firma, czyli zarówno w komputerze, jak i smartfonie.
Kursy ustalane są w czasie rzeczywistym w oparciu o bieżące ceny rynkowe powiększone o spread. Klient ma ich podgląd w systemie. Przy czym ceny walut i spread są gorsze niż w niezależnych kantorach internetowych i wahają się od kilku do kilkunastu groszy na korzyść tych ostatnich. Przy dużych kwotach ma to znaczenie.
Transakcje w Kantorze Santandera można realizować w dni robocze w godz. 6-21. Można też zaplanować zlecenie po żądanym kursie, które dojdzie do skutku automatycznie, gdy stawki osiągną wyznaczony poziom.
Wymienione jednostki można trzymać na koncie walutowym. Prowadzenie jednego z nich w walucie EUR, GBP lub USD jest bezpłatne. Do rachunku w EUR bank wydaje kartę płatniczą. Nie oferuje karty wielowalutowej (z niej mogą korzystać tylko klienci indywidualni).
powrót do menu ↑Bankowość Mini Firma
Zdalny dostęp do Konta Firmowego Godnego Polecenia możliwy jest poprzez system bankowości internetowej Mini Firma. Jeden użytkownik klienta będącego JDG korzysta z platformy bezpłatnie. Za każdego kolejnego (max 5) użytkownika Santander pobiera 5 zł miesięcznie.
Możliwości portalu uzależnione są od jego wersji i formy prawnej przedsiębiorstwa. Klienci będący jednoosobową firmą poza podstawowymi operacjami (saldo, przelewy, lokaty, przegląd transakcji) mogą w serwisie Mini Firma korzystać z:
- kantoru online,
- przelewów natychmiastowych,
- Profilu Zaufanego (załatwianie spraw urzędowych przez internet),
- modułu księgowego dostarczanego przez wyspecjalizowaną firmę inFakt.
Przydatną funkcją jest koszyk przelewów. Umożliwia ona zatwierdzanie jednym kodem SMS wielu płatności, co przynosi oszczędność nie tylko czasu, ale też pieniędzy (opłaty za kody do autoryzacji).
Warto, także wspomnieć o innych ciekawych funkcjonalnościach bankowści Mini Firma takich jak:
- eFaktoring – oferta faktoringu z limitem 100 000 zł na start,
- eUmowy – możliwość wgrywania własnych umów i korzystania z nich na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu,
- eWindykacja – oferta odzyskiwania zaległości od klientów, którzy nie płaca faktur w terminie,
Terminal płatniczy
Santander ma też ciekawą propozycję dla przedsiębiorców planujących przyjmować płatności bezgotówkowe. W ramach programu „Polska Bezgotówkowa” oraz promocji „Dostałem szóstkę” oferuje on:
- zwolnienie z abonamentu za terminal stacjonarny i przenośny przez 18 miesięcy przy umowie na min. dwa lata,
- brak opłaty za terminal mobilny przez cały okres trwania umowy,
- zwolnienie z prowizji za transakcje kartami przez 12 miesięcy lub do momentu osiągnięcia obrotu 100 tys. zł na jednym urządzeniu.
Santander mobile
Klient prowadzący biznes w formie JDG ma dostęp do rachunku także przez aplikację Santander mobile. To jedno z najlepszych rozwiązań na rynku, co potwierdzają oceny użytkowników (4,7 w Google Play i 4,5 w AppStore).
W aplikacji Santandera znajdziemy wiele przydatnych przedsiębiorcy funkcji. Chodzi tu np. o autoryzację mobilną, która polega na zatwierdzaniu transakcji internetowych bez przepisywania kodów SMS. Jest to nie tylko szybsze, ale też bezpieczniejsze i – w przeciwieństwie do smsKodów – zupełnie darmowe.
Poza tym aplikacja informuje bezpłatnie o zdarzeniach na rachunku (powiadomienia push). Pozwala też na czasową blokadę kart. Inne użyteczne funkcje to płatności za parkingi i bilety komunikacji zbiorowej. Z jej poziomu kupimy również ubezpieczenie OC, AC, turystyczne, a nawet zamówimy taksówkę.
Dzięki aplikacji przedsiębiorca może też korzystać z płatności mobilnych. A tych wybór w Santanderze jest najszerszy na rynku, gdyż obejmuje:
- Blika,
- Apple Pay,
- Google Pay,
- Fitbit Pay,
- Garmin Pay.
Księgowość on-line
To nie koniec korzyści wynikających z posiadania Konta Firmowego Godnego Polecenia. Przedsiębiorcy działający jako jednoosobowa działalność gospodarcza i rozliczający się na podstawie uproszczonej księgowości (KPiR lub ryczałt) mogą skorzystać ze zniżek i darmowych usług firmy księgowej inFakt.
Rabat wynosi 15 proc. wartości netto abonamentu (max 30 zł netto miesięcznie) przez cały okres korzystania z opcji Biuro Rachunkowe. Ponadto klient wystawiający do trzech dokumentów miesięcznie może bezpłatnie korzystać z programu do księgowania i programu do fakturowania.
Zaletą takiego rozwiązania jest zintegrowanie modułu księgowego z bankowością elektroniczną Mini Firma. Oznacza to, że logowanie odbywa się przez jeden portal, bez konieczności tworzenia i zapamiętywania kolejnych loginów czy haseł.
powrót do menu ↑Czy warto?
Jeśli prowadzisz biznes jako jednoosobowa działalność i szukasz taniego rachunku firmowego, Konto Firmowe Online może być bardzo dobrym rozwiązaniem. W promocji dla nowych klientów zyskujesz: bezwarunkowe zwolnienie z podstawowych opłat i przez pół roku możesz otrzymywać 3-proc. money-back za transakcje kartą lub blikiem (o ile będziesz wykonywać jeden przelew do ZUS lub US w miesiącu). Do tego łatwo możesz zdobyć dodatkowe 2900 zł premii za skorzystanie z innych produktów banku (założenie lokaty, wymiana walut, zawarcie umowy o terminal płatniczy).
Zatem korzyści są oczywiste i możliwe do osiągnięcia bez ponoszenia żadnych dodatkowych wydatków.
Inną zaletą konta firmowego Santandera jest możliwość jego zintegrowania z systemem księgowym oraz dostęp do kantoru online. Na wyróżnienie zasługuje też funkcjonalna aplikacja mobilna.
Oczywiście rachunek nie jest wolny od wad (np. opłata za płatności typu pay-by-link). Nie są one przesadnie dokuczliwe, ale mogą generować pewne koszty.
powrót do menu ↑Zakładanie Konta
Santander zapewnia potencjalnym klientom wiele możliwości założenia rachunku. Istnieje opcja wykonania tej procedury drogą internetową, poprzez rozmowę telefoniczną z konsultantem, a także bezpośrednio w oddziale banku. Przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi, posiadający numery NIP oraz REGON w celach autoryzacyjnych są zobowiązani okazać jedynie dowód osobisty. W przypadku pozostałych podmiotów jest ponadto wymagane dostarczenie dodatkowych dokumentów takich jak umowa spółki, statut organizacji pozarządowej etc.
Zakładanie Konta Firmowego online krok po kroku:
Pełna nazwa firmy i adres miejsca wykonywania działalności gospodarczej muszą być zgodne z danymi podanymi w CEiDG podczas rejestracji firmy. Jeśli będą sie różnić twój wniosek może zostać odrzucony.
konto jak konto. Polecam bo można otworzyć zdalnie, jest przez 2 lata całkowicie za darmo + można zarobić na promocji.
prowadzę małą dział 1osobową a mimo to każdego miesiąca nazbiera się kilkanaście zł dodatkowych opłat: przelewy 3szt 1,50zł; przelew elixir 8,00zł; opłaty za sms kody poza limitem 0,20zł za każdy sms kod, dużo lepsza była idea bank ale oni mnie zawiedli w innym aspekcie dlatego się przeniosłem, teraz rozważam nest bank od kilku miesięcy widzę tylko pozytywne komentarze na ich temat
UWAGA! Niby fajnie, niby za darmo, niby dają zwrot 900zł ale trzeba czytać dokładnie cały regulamin (a kto to robi przy otwieraniu rachunku?) bo nikt w oddziale Was o tym nie poinformuje. Do tego we wcześniejszym regulaminie dotyczącym tylko tej promocji zwrotu 900zł w ogóle nie było o tym mowy. Doczytałem dopiero teraz w regulaminie. Żeby otrzymać zwrot za zakupy kartą musicie oprócz wpłaty do ZUS na min 200zł wyrazić wszystkie zgody na otrzymywanie informacji marketingowych drogą telefoniczną i elektroniczną. W oddziale Santandera w Krakowie przy ul. Witosa nikt mnie o tym nie poinformował w związku z tym 3 miesiące cash backu stracone bo nie miałem wyrażonych wyżej wymienionych zgód.
Do tego druga uwaga. Niby wszystkie przelewy darmowe i płatności kartą w internecie ALE UWAGA, nie za pośrednictwem systemu PRZELEWY 24!!! Jeśli zrobicie płatność kartą lub przelew z rachunku za pośrednictwem tego systemu bank pobierze prowizję w wysokości 50gr od każdej transakcji. Także taka trochę ściema z tymi bezpłatnymi płatnościami przez internet bo sporo z nich realizuje się za pośrednictwem właśnie systemu PRZELEWY 24.
Aktualnie jedna z lepszych ofert na rynku, jeśli nie najlepsza dla jednosobowej działalności gospodarczej, która potrzebuje mobilnego terminala.
ZALETY:
– intuicyjna bankowość elektroniczna i mobilna
– darmowe przelewy internetowe Elixir i 10 natychmiastowych przelewów BlueCash w każdym miesiącu
– darmowy terminal mobilny
– darmowe wypłaty w bankomatach w Polsce i zagranicą
WADY:
– może tylko negatywne opinie klientów wyolbrzymiane najczęściej; prawda jest taka, że nie ma idealnego banku a od idealnego, lepszy jest taki, który daje bezpłatne usługi 🙂
Bardzo dobra oferta, nawet moim zdaniem aktualnie najlepsza (ze względu na nieograniczone wypłaty z różnych bankomatów w Polsce i zagranicą). Dobra i bezawaryjna aplikacja mobilna, co dla młodych przedsiębiorców jest ważne (nie ma nic gorszego niż odcięcie od środków finansowych z powodu awarii).
Polecam skorzystanie z tej promocji głównie ze względu na bezpłatne przelewy Elixir i 10 bezpłatnych przelewów natychmiastowych BlueCash w miesiącu. Ta usługa jest bardzo przydatna w jednoosobowych działalnościach, gdzie działalność stanowi główne źródło dochodu a FV są opłacane przez klientów średnio regularnie.
Prowadzę działalność gospodarczą od 2009 roku. Pierwsze konto założyłam w banku, który miałam pod blokiem. Uważałam, że tak będzie najwygodniej. Po dwóch latach, gdy zaczęliśmy się rozwijać, zmieniłam konto na inny bank- uległam intensywnej kampani w TV. Niestaty w pewnym momencie zaczęły się coraz częstsze awarie bankowości internetowej i taka awaria zastała mnie zagranicą, z rodziną. Przez 2 doby byliśmy odcięci od pieniędzy. Przy poszerzeniu działalności (kwiecień 2019) i konieczności posiadania mobilnego terminala zmuszona byłam poszukać nowego banku. Padło na Santander. Trafiłam na fajną promocję, atrakcyjną w stosunku do konkurencji. Głównym argumentem, który mnie przekonał był darmowy mobilny terminal (bezterminowo) oraz darmowe przelewy Elixir w Polsce oraz 10 darmowych, natymiastowych przelewów Bluecash w miesiącu z których korzystam b. często. Te usługi, ze względu na specyfikę mojej pracy są mi bardzo przydatne. Uważam, że to jedna z lepszych ofert na rynku dla osób które szukają banku przy zakładaniu jednosobowej działalności gospodarczej.
Najlepsza oferta cenowo jaką znalazłem
Świetne konto, teraz w promocji na 24 miesiące jest praktycznie bezpłatne, dodatkowo dają 900zł.!
Konto Firmowe Godne Polecenia Santandera jest dobre dla twojej firmy pod warunkiem, że robisz niewielką liczbę przelewów do 15 miesięcznie. Przy większej liczbie przelewów miesięcznych robi się drogo. Na plus bardzo fajna dopracowana bankowośc internetowa i aplikacja mobilna
Największe wada wg mnie to wysokie prowizje operacje w oddziałach banku i płatne kody sms do autoryzacji np. przelewow.
Wydaje się, że dlatego bank organizuje obeną promocję 900 zł by to “zrekopmensować”.
Zwolnienie z opłat przez 2 lata to dodatkowy bonusik.
w centrum telefonicznym niczego nie można załatwić, z byle czym trzeba lecieć do oddziału.
Nie Polecam !!! Jestem zniesmaczona i zdenerwowana .Gdy zakladalam konto Pan w banku tak pieknie tlumaczyl ze przy koncie firmowym wystarczy zrobic przelew do Zusu i prowadzenie konta bedzie darmowe , robie te przelewy a tu co miesiac pobieraja oplate za prowadzenie konta . W dodatku nie zostalam poinformowana ze za zmiane Pinu za kazdym razem place . Patrze i nie wierze wlasnym oczom co chwile pobierane sa jakies oplaty . Nawet we wlasnym bankomacie trzeba placic dosc sporo zeby zobaczyc stan konta .
Od lat konto w tym banku obracało sporymi kwotami mojej gotówki. Ostatnio straciłem przez ten bank ok 70 tys. zł.
Moje dwa przelewy z konta walutowego zostały zatrzymane przez amerykański bank pośredniczący. Oczywiście cudem się o tym dowiedziałem od odbiorcy. Rozpatrzenie reklamacji zajęło bankowi łącznie przeszło dwa miesiące. Trzykrotnie dostałem wynik negatywny. Kiedy pieniądze w końcu przeszły obciążyli mnie wszystkimi kosztami. nie powiedzieli nawet przepraszam. Za każde zapytanie do banku amerykańskiego policzyli po 50 zł a było ich kilka. Za każdym razem k… że nie mogli się wielokrotnie ze mną skontaktować. Oczywiście nie zwrócili prowizji za przelew expresowy.
Od 16 lat jestem związany z tym bankiem. Miałem konto firmowe o nieatrakcyjnych prowizjach. Poszedłem więc do oddziału, żeby zaproponowano mi jakieś lepsze warunki. Zaproponowano mi Firmowe Godne Polecenia. Miałbym konto za darmo, wystarczyło trzymać się określonych, łatwych do spełnienia zasad. Zapomniano dodać, że taka przyjemność kosztuje 150zł. Na moje pytanie, czemu pobrano tak wysoką prowizję, urzędniczka oddziału 44 w Warszawie bez żenady odpowiedziała, że tak przewiduje tabela prowizji. No cóż, z ludźmi o moralności kieszonkowca nie zwykłem dyskutować. Ja ich omijam. Pierwszy raz spotykam się z sytuacją, że za zmianę taryfy na lepszą jestem tak karany. Oprócz podjęcia decyzji o zamknięciu konta firmowego, zamknę w ciągu 8 tygodni konto osobiste. Moje dorosłe i ponadprzeciętnie sytuowane dzieci (ukończone szkoły wyższe z wynikami celującymi, praca w IT) już i tak kwękały na wysokie koszty trzymania pieniędzy w santander, ale siłą przyzwyczajenia jeszcze trwały przy tym banku. Na wieść o takim potraktowaniu ich ukochanego tatusia i jego planach następnego dnia zaczęły zakładać konta u konkurencji. Mnie też tam ściągną. Szacuję, że bank straci wpływy na kilkaset tysięcy rocznie. Skoro lubi, jego wybór.
Jestem klientem tego banku od wielu lat, przez ten czas pozwalałem mu obracać sporymi kwotami, które tam lokowałem. Kiedyś ceniłem ten bank za elastyczność, ale od lat jakość usług jest coraz gorsza i są one coraz droższe. Bank co chwilę zmienia regulamin nie pytając klienta o zdanie. Nie mam czasu i ochoty czytać kolejnych zmian taryf, opłat etc. etc. Nie po to trzymam tam pieniądze. Jako klient zawierałem z nimi umowy na konkretnych warunkach, z których dziś nic już dla mnie nie zostało. Jednokierunkową współpracę możecie sobie… no wiecie 🙂 Nie zasługujecie na żaden szacunek.
Nie polecam tego banku.
Od lat mam w WBK konto. Ostatnio WBK wprowadza dziwne opłaty za usłlugi. Jestem mocno zniechęcony to tego banku. Nie polecam i odradzam. Bede musiał przenieść pieniądze gdzi indziej. Właśnie się zastanawiam gdzie.
Posiadam konto w santander od 5 lat, nie miałam nic do zarzucenia bankowi, ale w tym roku troszke przesadzili.
pobieraja mi co miesiac z konta 25 zł za jakies listy ktore “wysylaja” a ja ich nie dostaje i do tego straszenie duze odsetki im sie w zrobily za ujemne saldo na koncie ODRADZAM
Konto zakładałam jakieś 13 lat temu w tym banku i kiedyś byłam bardzo zadowolona. Niestety w ostatnim czasie to wyprawiaja z klientami zmusiło mnie do zamknięcia konta. Opłaty wręcz za wszystko i co chwile dochodzą nowe.
W głowie się nie mieści żeby w w tych czasach przelewy internetowe były płatne.
Opłaty za kartę, konto, bankomaty…
I do tego sytuacja gdy bankomat nie wypłacił pieniędzy a zniknęły z konta. Absurd. Na infolinii mówią co innego niż w oddziale banku. Do tego trzeba wysłać swoje przynajmniej 40 minut by załatwić coś w oddziale banku. Okr…ja na każdym kroku, nawet gdy zamykane jest konto i jest już nieaktywne to naliczana jest przez 30 dni opłata za jego korzystanie. Koszmar w tych czasach. Polecilabym tylko swojemu wrogowi – a niech się męczy
te opłaty nagłe i niespodziewane to na tych super aktorów w reklamach
strasznie jestem rozczarowana bankiem , w którym mam konto od 20 lat , czekam na zwrot vat z US i zmieniam bank – jak najdalej od BZ WBK !!
gdy widzę reklamy WBK z supergwiazdami od razu przełączam kanał; aż przykro patrzeć jak podnoszą opłaty i obniżają oprocentowanie środków na kontach oszczędnościowych i jednocześnie rozdają naszą kasę na głupie reklamy , za które płacą grube miliony aktorom. Czy specjaliści od marketingu w BZ WBK uważają nas za idiotów?
Ostro zagrali tymi podwyżkami opłat. Szkoda bo bank był przyzwoity – pomimo kiepskiej oferty oszczędnościowej. Po 8 latach czas było się pożegnać, na szczęście nie było problemu z rozwiązaniem umów 🙂
Ten bank to porażka jakich mało. Ostatnio w sobotę chciałam wpłacic pieniądze na konto – zeżarło mi kartę w bankomacie – dobrze, że byłam w swoim miescie rodzinnym, bo gdybym była na wyjeździe to bym się chyba zapłakała bez dostępu do własnych pieniędzy. Kiedy poszłam do banku wpłacic pieniądze i opowiedziałam o tej sytuacji paniusia poradziła mi, bym miała dwie karty do konta, bo “takie rzeczy się zdarzają” – skorzystam z jej rady – obie karty będą do kont w innych bankach. Chciałam, by nową kartę przesłano mi do oddziału banku – nie da się. Mam konto >30 początkowo było bez opłat a teraz ściągają po kilkanaście złotych nie wiadomo za co. Tak tracą klientów po 10 latach. Jakby byli dobrym bankiem to otworzyłabym u nich jeszcze kilka kont firmowych, a tak nie marnuję czasu na ten szajs. Żegnam się z tym “bankiem” ozięble.